fredag 3 juni 2011

Långheeeeelg!

Fasen va gött med ledigt från nu till tisdag morgon! =) Känns som det är välbehövligt även om jag inte jobbat mer än typ 4 pass senaste 2 veckorna... men å andra sidan har det varit nog så jävla jobbigt ändå så d jämnar ut sig!

Å nu väntar en helg i vilans tecken... göttans! Ska nog grejja lite på framsidan när J kommer hem i eftermiddag. Kratta ut gruset, padda ner det... rensa muren fri från maskrosor..ect! Ja ni vet, sånna där jifla måsten som man får på köpet när man köper hus! =/ Men imon har vi bara en enda sak att göra o det är att åka till Svenljunga o hämta hem mammas lille vovve som fått vara hos snälla Raija nu när mamma har fullt upp i Gbg o pappa har rymt på fiskeresa till Åland! ... sen när vi hämtat honom drar vi till Hofsnäs o softar lite innan vi åker till Grimsås o pääääser! Så e planen iallafall... =) Sen lediga tillsammans på söndag, kanske blir nåt nyttigt gjort som tvätta altanen eller nåt..men annars blir det lugnt. Måndag börjar J jobba igen så då ska jag ha en "bara-vara-för-mig-själv-dag"...

Anyhow... va på klädstället innan o köpte nya bralls o ett linne eftersom jag är för fet för mina gamla kläder (eller så har trollen i garderoben krympt dom???) Eftersom jag vägrar ställa mig i ett provrum så provade jag kläderna när jag kom hem o hör o häpna: Linnet va för STORT!!! Så nu får jag åka o byta det när J kommer hem... byxorna satt som smäcka förutom att kärlekshantagen är i vägen men det kan jag ju inte göra nåt åt så det är bara att gilla läget...

Så nu sitter jag här i en gräsligt röd klänning med vita prickar på (hittade den hos mormor, splajjans ny)... skulle skrämma slag på vem som helst om jag gick ut nu... så jag tror d blir altanen med en bok ...där kan ingen se mig...

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar