måndag 30 maj 2011

Ledig Måndag

Borde egentligen skämmas, klockan är 12,07 o jag sitter fortfarande o slöar i sängen med datorn o kaffekoppen...Men men, e man ledig så är man! =) Det har varit en ganska tuff helg, känslomässigt. I lördags morse begav vi oss till Gbg för att träffa lite av släkten på pappas sida, och för att hjälpa till med att bygga ny altan till farmor. Eller ja, Jimmy hjälpte till med bygget o jag drack kaffe o tjötade med kusin C o mina fastrar o farmor...  Sen åkte jag o mamma en sväng till mormors lägenhet o började plocka lite där. Fattar inte hur vi ska orka och framför allt HINNA röjja ur den lägenheten på en månad! Så jävla möe grejjer så man blir helt förvirrad.. vart ska man börja??? Pust... Fick jallafall med mig en jättestor 3-delad tavla som jag alltid har beundrat, ska ta ett kort sen när den är upphängd så förstår ni vad jag menar. Hittade lite böcker också.. o naturligtvis fick jag med mig den gamla gungstolen oxå :) Fast den står i garaget för tillfället, måste rengöra den rejält!! Den ska nog va vit egentligen med eftersom mormor har rökt inomhus i alla år så förstår ni kanske att den är lite mer gul/beige/brun just nu. Men jag ska nog få ordning på den ska ni se! Får la spärrmåla den om inte annat! =)

Imon börjar jag jobba igen. Det ska bli himla skönt måste jag säga även om denna ledigheten i helgen vart meeer än nödvändig. Har befunnit mig i nåt slags vakum sen begravningen o nu har jag sakta börjat komma tebax till verkligheten.

Men nu, blir det kaffe plus en cigg. Sen ska jag ner till Ica o köpa jäst! Tänkte försöka mig på att baka frallor idag! =)

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar